16 Temmuz 2013 Salı

Lavi Tekniğiyle Çizim Yapmak

Uzun zaman önce katıldığım bir Uzakdoğu Sergisinde öğrendim bu tekniği (Çin'den gelen resim ve heykeller sergileniyordu). Lavi tekniğini de ilk bu sergide gördüm. Lavi ile çizim, çini mürekkebinin sulandırılmasıyla yapılan bir çalışma olup tek renk boya kullanılmaktadır. Konu veya desen kağıda hafifçe çizilir ve sonrasında kağıt hafifçe nemlendirilir (fazla su sünger veya pamuk yardımıyla alınabiliyor). Aksi durumda kağıt kuruduğunda benim çizimlerin gibi bombeli oluyor :) Sergideki çizimler aslında amatör çizerler için. Sulandırılmış mürekkep ve çizimler zaten hazırdı. Alttan ışıklandırılmış masa şeklinde panolar vardı ve bize verdikleri şeffaf kağıtların altından pano üstündeki resimler ne olarak görülebiliyordu. Bu resimlerin kopyalarını yaptık denebilir ama açıkçası bana zor geldi :). Çünkü resimler her ne kadar net görünse de, fırçayla bir yerden başladığımda altta görünen desen kafa karıştırıcıydı. Sonrasında çizimlerimi taştan yapılmış Çin mühürleri ve kırmızı mürekkeple mühürledim (yapmaz olaydım, her yere bulaştı). Çok eğlendim yaparken, bir şekilde rastlarsanız siz de deneyin. 








Çin mürekkep resimleri Çin Güzel Sanatlarında özgün bir dal olarak öğretiliyormuş. Çinlilerin dünyayı algılama ve yorumlamasında önemli ve özel bir yöntem olarak bilinen mürekkep resimleri dünya güzel sanatlarının çok yönlü olmasına da katkı sağlıyor. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder