3 Haziran 2015 Çarşamba

Benim Gerçeklerim Resim Sergisi

Tünel Sanat Galerisinde açılışına katıldığım bu sergi, iki ay önce vefat eden ressam Kayıhan Keskinok'a aittir (1923 - 2015). Sergi kataloğunda yazdığına göre, "Benim Gerçeklerim" resim sergisi sanatçının hayatta olduğu sırada düşünülmüş ve tarihi belirlenmiş ancak serginin adını kendisinin de talebi ile düzenleyen koymuş (serginin adı sanatçının resimlerinin hikayelerini yazdığı bir kitabın ara başlığıymış). Kayıhan Keskinok'un resimleri figüratif ve hemen hemen hepsinde bir devinim göze çarpıyor. Daha solun renkleri tercih ettiği görünüyor ve genç kadın & erkeklerin figürleri resimlerini süslüyor. Ben canlı renklerden hoşlanmama rağmen (soluk renkler bana negatif enerji veriyor) bu sanatçının eserleri olumsuz enerji yaymıyor. Hareket eden figürlerin neşesinden olsa gerek (dansçı ve patenci kızlar var) genel olarak sergiyi beğendim. Sanatçının resimlerini ortaya çıkarırken canlı modellerden faydalanmadığı, görsel bellekten resim yaptığı da söylenenler arasında, ki bu oldukça zor bir şeydir. Eğer ilgileniyorsanız, sergi 12 Haziran'a kadar Ziraat Bankası Sanat Galerisi (Tünel Sanat Galeri)'nde devam edecek. İyi eğlenceler!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder