26 Şubat 2013 Salı

Dudak Çizim Yöntemi

Dudak çizimine dair yeni bir yöntem öğrendim (birkaç yöntem de daha sonra paylaşacağım). Resimlerden de rahatlıkla anlayacağımız gibi, öncelikle 2B resim kalemiyle aşağıdaki gibi sıralayacağımız beş adet (biri farklı boyutta) daire çiziyoruz:
 
Daire çizimleriniz elipse benziyorsa, önce bir sayfaya yüz tane daire çizerek (ilkokuldaki gibi) bunu düzeltmeye çalışmak gerekli (ben de yaptım) :). Buna sıkılacak bir şey yok. Çizdiğimiz dairelerin dördünün aynı boyutta olduğuna ve birbirine teğet olduklarına dikkat ediyoruz. Ben biraz net çıksın diye koyu çizdim ancak bu dairelerin çok hafif kalemi bastırmadan çizilmesinde fayda var.
 
 
 
  
Çizdiğimiz dairelerin etrafına yandaki gibi bir dudak çizgisi çiziyoruz. Çizdiğimiz daireler bize bu çerçevenin çizilmesinde yardımcı oluyor.

 
 
 
Işığın sağdan geldiğini farz ederek karalamaya başladım ben. Işığı dileğiniz yerden getirebilirsiniz eğer karşınızda canlı model yoksa. Sağdan gelen ışık için dudak şeklinin içindeki dairelerin hafşf sağ ve hafif üst kısımlarını açık renkte bırakaran 4B resim kalemi ile gölgelendirmeye başlıyoruz.
 
 
 
 
 
 
Daha sonra silgi ile hafifçe vurarak dudak kontur çizgilerini ve içindeki dairelerin çevre çizgilerini silikleştiriyoruz. Yalnızca ışık alan yerler açık renk kalacak şekilde bırakarak tüm dudağı aynı tonda gölgeliyoruz önce. Daha doğal bir görüntü vermek için parmak veya silgi yöntemi ile kalem vuruşarını dağıtabilirsiniz. Sonrasında, daha koyu yerlerin tespitini yaparak 6B kalemle iyice gölgelendiriyoruz. Benim çizdiğim dudak aralık biraz, dolayısıyla dudakların arasını 6B'den daha koyu bir kalemle karalayabilirsiniz :)


Gölgelendirme sona erdikten sonra dudağın etrafına ne isterseniz onu yapabilrisiniz. İsterseniz göz, burun ve yüz hatları yaparak bir yüz resmine tamamlayabilirsiniz veya maske altından görünen bir dudak olabilir. Hayal gücünüze bağlı. Ben biraz yoruldum ve etrafını çizgi yöntemiyle hafif renklendirerek bıraktım:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder