8 Şubat 2016 Pazartesi

Reyhun Iran Restaurant

Arada sırada -önerilere açık biri olarak- dünya mutfaklarından bir restoran tavsiye edildiğinde denemek amaçlı gidiyorum. Aslında gittiğim restoran yemeklerini yaptığı mutfağı ne kadar başarılı teslim ediyor bilmiyorum ancak sonuçta elimdeki tek örnek o ve ben bu konuda da çok bilgili birisi değilim :). Daha önce Ortadoğu mutfağından Arap yemeği olan falafel denemiştim, şimdi de Taksim'de bulunan bir İran restoranına gitmeye karar verdik. Reyhun Restoran Galatasaray Lisesi'nin hemen sağından aşağı doğru yürüdüğünüzde, 50 mt bile uzaklaşmadan hemen sağda yer alıyor. İran yemekleri konusunda çok bilgim yoktu ancak mutfaklarında safranı çok kullandıklarını duymuştum, bu nedenle öncelikle safranlı pilav ve yanında tavsiye edilen bir yemek olan ve iki etin (piliç ve kırmızı et) birleşimi ile yapılan "Çelokebap Negini" denedim.  İçecek olarak "İranian Doogh" tavsiye edebilirim, sodalı bir tür ayran da diyebiliriz buna. Bizim damak tadımıza yakın lezzetleri olduğunu söylemek isterim, fiyatları ise aşağıdaki menüde görüldüğü gibi. Denemek isterseniz tavsiye ederim. İyi eğlenceler!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder