3 Ağustos 2015 Pazartesi

Yerebatan Sarnıcı (The Basilica Cistern)

Bazilika Sarnıcı olarak da bilinen Yerebatan Sarnıcı, Bizans İmparatoru Justinyan tarafından 542 yılında yapılmıştır. Daha büyükleri var mı bilmiyorum içinde 336 sütun bulunmasından ne kadar büyük olduğunu tahmin edebilirsiniz. Tanıtım kataloğunda uzunluğu 140 metre genişliği 70 metre olarak anlatılmış, girişinde de 52 adet taş merdiven basamağı bulunuyor. Sarnıcın yüz bin ton su depolama kapasitesine sahip olduğu söylenenler arasında. Dışarıdan bakında tek bir giriş kapısı olduğundan, bu kadar büyük ve etkileyici bir yere gireceğimi tahmin etmemiştim. Ancak içerisi ışıklandırmanın da etkisiyle büyüleyici bir atmosfere sahip olmuş. Suyun içinde gezinen balıklar ve ortama uygun olarak verilen müzik eşliğinde gezmenin tadı gerçekten başka! Ben şimdiye kadar gitmemiştim ancak şimdi ziyaret etme şansı bulduğum için mutluyum. eğer siz de henüz ziyaret etmediyseniz, kaçırmayın derim. Müzekart geçerli olmadığından giriş ücreti 10 TL (öğrencilere 5 TL). İyi eğlenceler!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder