6 Nisan 2015 Pazartesi

Renklerin Büyülü Dünyası - 4

Şu ana kadar en sevdiğim (ve severek yaptığım) tablom bu oldu (tabi her birini diğerinden daha çok sevdiğim düşünülürse, daha niceleri olacaktır umarım). Hem soyut-figüratif olması hem de rengarenk olması sebebiyle sanırım zevkle yaptım. Tek üzücü taraf, bu tablo şu an elimde değil. Yaptığım eserleri paylaşmaya çok çekiniyorum ne yalan söyleyeyim. Üzerinde çok fazla emeğim olan aylarımı harcadığım bir eser sonuçta, alan kişi kıymetini bilecek mi bakalım? Ama ricasını kırmayacağım birisi istediği için şu an bu tablom kanatlanıp uçtu. Neyse şimdi bu duruma üzülmek yerine, tabloyu nasıl yaptığımıza bakalım. Bu aralar çalıştığım her eser 35 x 50 ölçülerinde tuvallere yapıldı. Şimdilik kendime ait bir atölye olmadığı için bu büyük tuvallerde çalışmıyorum. Her zamanki gibi, önce yapmak istediğimiz resmi tuvale çiziyoruz, ben kalemi fazla bastırıyorum, koyu oluyor ancak size tavsiyem, hafif çizmeye gayret etmeniz. Aslında fark etmiyor sonuçta yağlı boya eseri kapatıyor.

Çizimden sonra hocanın işte klasik şurayı düzelt/burayı düzelt düzeltmelerinden sonra eseri boyamaya başlıyoruz. Ben öncelikle resme en uygun olacağını düşündüğüm açık bir renkle (bu eserde griydi) tüm tabloya fon yapıyorum. Bu şekilde renkler daha gösterişli oluyor.






Akabinde gözüme kestirdiğim bir yerden (saç ve kemandan başladım) resmi renklendirmeye başlıyorum. Diğer figürler de yavaş yavaş şekillenince, diğer karışık renkleri vermeye başladım. İtiraf edeyim, bu konuda zorlandım. Bir ara o kadar çok renk kullandı ki, hiç bitmeyecek sandım :). Neyse yeterince çaba gösterince aslında ilk defa denediğin bir şeyi bile başarabiliyorsun! Yalnızca biraz cesaret...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder