19 Ekim 2015 Pazartesi

Kağıttan Japonizm Kirie Sergisi

"Kağıttan  Japonizm Kirie" Sergisini bu hafta sonu keşfettim. Resim kursumuz başladığı için eski rutinime tekrar başladım (cumartesi günleri kurs ve kurs sonrası sergilerin gezilmesi). Bu hafta sonu bu anlamda çok verimli geçti. İlk olarak bu sergiden bahsetmek istedim çünkü serginin ziyaret günü geçti maalesef. Sergi 6 Ekimde başlamış ancak 18 Ekimde sona erdiği için (başka bir galeriye geçtiyse bilmiyorum tabi) ziyaret edemeyeceksiniz fakat ben hoşuma giden birkaç eserin resmini sizinle paylaşarak fikir edinmenizi sağlayacağım. Sergi Shu Kubo isimli bir Japon sanatçıya ait, kağıtları kesme-yapıştırma-katlama sanatına ilişkin çalışmalar sergilenmekte. Zaten kağıt katlama sanatının (origami) ustaları olan Japonlara ait bu serginin de dikkat çekmemesi düşünülemez. Serginin içeriğinin "Kirie" olduğunu da belirtmek isterim, Kirie,  Japon kağıdının bıçakla kesilmesiyle yapılan bir resim tekniğidir. Tüm dünyaya eserleri aracılığıyla Japon kültürünü tanıdan Shu Kubo da bu sanatın Japonya'da önde gelen temsilcilerindenmiş. Sergi Beyoğlu Belediyesi Sanat Galerisi'ndeydi, sona erdiği için ziyaret edemeyeceksiniz ancak aşağıdaki resimleri inceleyebilirsiniz:



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder