21 Ocak 2018 Pazar

Diş Tedavisi (Ortodonti + Estetik Dolgu)


Belki bahsetmişimdir ama ben geçtiğimiz yıl Ekim ayında geçen ay sona eren ortodonti tedavisine başladım. Aslında tedaviye başlama nedenim üst - ön dişlerimin aralıklı olmasıydı. Açıkçası dişlerimde dikkat çeken bir bozukluk yoktu, tamamen kendi isteğimle bu tedaviye başladım. Yalnızca ortodonti tedavisi dişlerin bir araya gelmesi için yeterliydi ancak benim dişlerimin bazılarında aşınma vardı ve bu nedenle yan yana getirildiğinde boyutları aynı olmadığı için hoş bir görüntü meydana getirmiyordu. Bu nedenle ortodonti tedavisi sonrası diş estetiği alanında uzman bir diş hekimine estetik dolgu yaptırdım. Tedavi sürecimi dişlerini yaptırmak isteyen veya süreçleri merak edenler için paylaşmak istiyorum. Resimler de kullanacağım bu nedenle eğer diş resimlerine bakamayanlardansanız şimdiden üzgün olduğumu belirtmek isterim :):

Bu benim dişlerimin ilk tel takıldığım günkü hali, geçek yıl Ekim ayında bu şekilde görünüyordu. Ağzımın yapısı müsait olduğu için yalnızca üst çeneye tel takıldı ancak bu durum genelde tercih edilen bir tedavi değilmiş (genelde her iki çeneye de takılıyor). Ortodonti tedavileri biraz pahalı tedaviler, bu nedenle fiyat & doktor adı buraya yazmayacağım ancak talep eden e-posta atabilir: gundelikpaylasimlar@gmail.com.

Zamanla dişlerimin aralarındaki boşluklar kapandı arkadaşlar. Yaklaşık üç ayda tamamen boşluklar kapanmıştı, ancak arkadaki bir dişim ters olduğu için onu düzeltme süreci ile birlikte tellerin takılı kaldığı süre 9 aya uzadı. Aslında ortodonti uzmanından talep etseydim, dişlerimi bu şekilde bırakarak telleri çıkarıp, dişlerimin arkasına sabitleyici tel olan "Retainer" adı verilen tutucu teli takacaktı ancak estetik dolgu işin içine girince, dişlerimin arasını tekrardan hafif açmak gerekti. Bu nedenle birkaç ay da bu açma süresi için bekleyince toplamda 12 ay telleri takmış oldum.

Bundan sonrası zamanla yarışmak gibi bir şeydi benim için. Zira: önce teller çıkacaktı - dişlerin yapısının bozulmaması için yaklaşık 1 hafta şeffaf plak takacaktım - bu süreçte ağzımın ölçüsü alınıp dolgu için mock-up (prova diş) çalışma yapılacaktı (solda çalışmayı görebilirsiniz) - sonrasında iki gün süre ile üst ön 6 dişime estetik dolgu yapılacaktı - akabinde cilalama - retainer takılması sonrası tedavi tamamlanacaktı. Estetik dolguyu başka bir diş hekimi yapacağı için her iki hekimin de uygun saatlerini ayarlamak ve iki gün yaklaşık 6 + 6 toplamda 12 saat sürecek dolgu süreci için de işten izin almak gerekecekti.

Bu aşamaların hepsini sırasıyla tamamladık, tabi bu dolgu için de her bir diş x 6 olarak hesaplanan dolgu ücreti, mock-up çalışma ve şeffaf plak ücreti olmak üzere toplamda hatırı sayılır bir para harcadım. Bu diş hekimi de çok iyi iş çıkardı, ücretler ve hekim hakkında bilgi için merak edenler e-posta gönderebilir. İlk dolgular yapıldığı gün (cilalama ve retainer öncesi) dişlerimin görüntüsü soldaki gibiydi.

Cilalama ve retainer teli takıldıktan sonra dişlerimin son hali soldaki gibi.  Cilalama koyu renkli yiyecek ve içeceklerin dişte renk bırakmaması için yapılıyor arkadaşlar, Retainer ise üst dişlerin eskisi gibi açılmaması için dişlerin arkasına sabitlemek amacı ile takılıyor.  Cilalama yapılsa da zamanla renk değişimleri yaşanabilirmiş. Bu nedenle yılda bir kez diş hekimine eski beyaz görüntüsü için cilalama yaptırılması tavsiye ediliyor. Bana da çok iş düşüyor tabi, temiz bir görüntü için dişlerin elektrikli diş fırçası ile düzenli olarak fırçalanması gerekiyor. Arkaya takılan retainer telinin zarar görmemesi için hiçbir yiyeceği ısırmamam gerekiyor. Estetik görüntü için pek çok şeyden feda ediyoruz (elmayı ısırarak yiyemiyorum mesela). Düzgün kullanılmadığı zaman dolguların da aşınması/kırılması (aynen normal dişte olduğu gibi) söz konusu olabiliyormuş ancak bu risklerin hepsini göze alarak tedaviye başlamak isteyenler için umarım ki açıklayıcı bir yazı olmuştur.

Herhangi bir şey sormak isterseniz çekinmeyiniz, iyi haftalar herkese, hayata gülümseyerek bakın!

1 yorum: