1 Ocak 2018 Pazartesi

Yeni Yıl Planları

Her yıl rutin bir şekilde bir önceki yılın basit bir değerlendirmesini yaparak yeni yıla ilişkin gerçekleştirebileceğim bazı planlar oluşturuyorum biliyorsunuz. Daha önce de belirttiğim gibi hiç kimsenin (benim de sizin de) bu şekilde planlarınızı yazıya döküp uygulamaya koymaya ihtiyacınız yok, ancak yeni yılın ilk günlerinde, durup da geriye baktığınızda, neleri yapıp neleri yapmadığınızı daha net görüyorsunuz. Bu nedenle ben tavsiye ediyorum, oldukça motive edici oluyor. 2017 yılı için belirlediğim hedeflerimin büyük kısmını gerçekleştirmişim, bu güzel bir haber benim için :) 2017 yılında çok büyük değişikler yaşamadım ama benim için çok yorucu bir seneydi. Yüksek lisans derslerini geçtim, projemi de yazarak teslim ettim. Aynı zamanda diğer planlarımı da aksatmamaya çalıştım, bu nedenle biraz yoruldum. Ama kötü olaylar yaşamadım ve köklü kararlar da henüz almadım. Bu anlamda durağan geçti. Kayıtlarımıza bir bakalım neler yapmışız:

Kitap bloguma göre, bütün yıl boyunca 37 kitap okumuşum (birisi İngilizce), iyi bir tempo diye düşünüyorum, ayda yaklaşık 3 kitap okumuşum: http://mahrem-i-esrar.blogspot.com.tr/ 

- Sinema bloguma 30 kayıt girmişim, bu durumda ayda yaklaşık üç film izlemişim diyebilirim: http://sinemubi.blogspot.com.tr/ 

- Geçtiğimiz yıl daha önce detaylı şekilde görmediğim 5 yere gitmişim (Paris, Afyon, Bursa-Karaorman, Stockholm, Riga ve Helsinki), 2 kere yurt dışına çıkmışım. 1 yeni yemek öğrenmişim, 2 soğukçay tarifi öğrenmişim ve planladığım gibi 2 yağlı boya tablo bitirmişim. Bu arada planlamadığım olaylardan birisi de bira kiti alıp bira yapmaktı. İşte bu gerçek bir deneyim arkadaşlar. 

Genel açıdan baktığımda bir önceki yıla göre performansım biraz daha düşmüş, sanırım artık yoruluyorum. Yüksek lisans da sosyal hayatımı etkilemiş olabilir tabi ama güzel taraf yüksek lisansı bitirdim :). Bakalım 2018 için planladıklarımın ne kadarını yapabileceğim:

- Haftada bir kitap okuma fırsatım olsun. Bu yıl en azından 3 tane İngilizce kitap okumak istiyorum.

- Daha fazla film izleyip, tiyatro, resim sergisi, fotoğraf sergisi vb. gitmeliyim, her geçen yıl azalıyor. Ayrıca şu sevilen dizilere de başlayayım diyorum, oldukça uzun süredir hiç dizi izlemediğimi fark ettim. 
 
- Resim kursunu aksatmayacağım ve yine planım sene sonuna doğru en az iki adet tablo bitirmiş olmak!

- Bu yıl da en az 2 kere yurt dışına çıkmak istiyorum! Vaktim olursa, hem İstanbul'u hem de Türkiye'yi elimden geldiğince keşfetmeye devam edeceğim.
 
- Spor yine yıllık gündemimde değil ancak belki pilatese devam ederim. 

- Bu yıl barodaki komisyon çalışmalarına da devam edeceğim. Arabuluculuk sınavına girip iyi bir sonuç alıp arabulucu olmak istiyorum. Aynı zamanda iş güvenliği sertifikasını almak, mümkün mertebe sertifikalı eğitimlere katılmak, ilgimi çeken panellere zaman ayırmak ve iki adet makale yayınlamak istiyorum. Kariyerim konusundaki çalışmalara artık hız vereceğim. 

Geçen yıl ile aynı şekilde bitireceğim yazımı, planlarımı gerçekçi yaptığım için gerçekleştirebileceğimi düşünüyorum, yeter ki fırsatım ve sağlığım olsun. Ben çalışmalara başladım bile, siz ne alemdesiniz? Herkese mutlu yıllar dileğimle!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder