30 Ekim 2015 Cuma

Sabahat Balta Resim Sergisi

1996 yılından bu yana resim çalışmalarını sürdüren Sabahat Balta'nın Tünel Sanat Galerisi'ndeki resim sergisi bugün itibariyle sona eriyormuş. Gitmeye fırsat bulabilir misiniz bilmiyorum ancak ben yine de izlenimlerimi size aktarmak isterim. Resimler gördüğünüz üzere figüratif, benim resim sanatında en beğendiğim tarzlardan birisi: figürlerin tek başına yoğun hissedildiği ancak resim ile bütünleştiği figüratif temalı soyuz izlenimci eserler. Ressamı bu açıdan başarılı bulduğumu belirtmek isterim, sergi kataloğunda da sanat tarihi aldığı kişinin yaptığı yoruma da katılmadan edemeyeceğim: "Şimdi onun resimlerinden daha bir başka zevk almaya başladım. Hatta o resimleri sanki biraz da biz, kişisel eğilimlerimiz, beğenilerimiz oranında da bizzat biz de kurgulamaya başladık, sanatçısıyla birlikte..." Ancak benim gezdiğim sergilerde özellikle aradığım bir husus var: İsim. Serginin veya resimlerin bir adının olmaması beni üzüyor açıkçası, sanki isim verilince daha değerli olduklarını hissediyorum. Ressamın bu yönde bir aksiyonu olmamış, bunu kendi açımdan eksiklik olarak düşündüm, mutlaka kendi açıklaması vardır ama benim izlenimim bu yönde. Sergi 30 Kasıma kadar Tünel Sanat Galerisi alt salonda devam ediyor. İyi eğlenceler!





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder