28 Ekim 2014 Salı

Heroes (Kahramanlar) - Peter Hristoff

Peter Hristoff'un "Heroes" (Kahramanlar) adlı sergisi Homeros'un "Odysseis" eserindeki eve dönüş, kimlik, sürgün ve tebdil temalarından esinlenerek hazırlanmış. Serginin tanıtım kataloğunda belirtildiği kadarıyla sergi antikite ile güncel olayların, popüler ve askeri kültürün harmanlandığı referanslarla "Bizim kahramanlarımız kimler?" sorusunu sormaktadır. Her ne kadar elimden geleni yapsam da, "tüm kahramanların ataerkil bakış açısıyla belirlendiği" dışında bir şey anlayamadım. Nitekim resimler bana fazla soyut gelse de, erkeği öne çıkardığı anlaşılıyordu, yanılıyor da olabilirim (ben bu şekilde yorumladım). Sanatçı kendi yaptığı açıklamada eserlerinde çeşitli karakterlerin birbiriyle etkileşime girerek (var olup yok olarak) asıl fikri ortaya çıkardığını belirtmektedir: kimlik, ego, güç, arketip, din ve şiddet. Erkek egosuyla hem dalga geçtiğini hem de takdir ettiğini de sözlerine eklemektedir: Hayran olduğum efsanevi sanatçılar gibi, ben de birlikte ve yalnız olduğumuz bu tekinsiz hayattaki yaşam kargaşasını anlamlandırmaya çalışıyorum. Aynı zamanda halı dokuma atölyesi (gönüllü yapıldığını tahmin ediyorum) danışmanı olan Hristoff, son yıllardaki sergilerinde kendi koleksiyonu halıları da sergilemektedir. Aşağıda bir örneğini bulabilirsiniz. Eğer ilginizi çekiyorsa sergi 23 Kasıma kadar devam edecektir. Eğer ziyaret etmek isterseniz, C.A.M. Galeri'de edebilirsiniz. C.A.M. Galeri, Akaretler'de Şair Nedim Caddesi, numara 25A'da bulunmaktadır. 







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder