20 Şubat 2015 Cuma

Mezeler - 2: Yoğurtlu Kabak ve Havuç Kızartması

Bugünlerde yemek yapmakla oyalanıyorum. Hem havaların çok soğuk olması hem de işten erkek çıkmış olmam evde daha çok vakit geçirmeme neden olduğu için bir faydası olur diye düşündüm :). Dün akşam yine iki çeşit meze hazırladım kendime, ama bu kez bol sarımsak kullandım. Sarımsak hem lezzet veriyor yemeklere hem de doğal antibiyotik olduğu söylentileri dolayısıyla soğuk havalarda tavsiye ediliyor. Özellikle kabakla yapılan mezeye o kadar yakıştı ki, sanırım bu akşam tekrar yapacağım. Fazla bekletmeden malzemelere geçelim, Yoğurtlu Cevizli Kabak:
1 adet orta boy kabak (kişi sayısınca arttırılabilir)
2 Kaşık zeytinyağı
3 kaşık yoğurt (süzme yoğurt olursa daha iyi olur)
Bir diş sarımsak
Bir avuç dövülmüş ceviz
Tuz ve karabiber

İlk olarak kabağı yıkayıp soyarak rendeleyin. Hemen akabinde zeytinyağı koyduğunuz tavaya alarak tuz ve karabiberi ekleyip orta ateşte suyunu çekene kadar pişirin (kabak suyunu hemen bıraktığı için rendeledikten sonra beklememekte fayda var). Bir kasede yoğurt, bir kaşık zeytinyağı, ezilmiş sarımsak ve dövülmüş cevizden sos hazırlayın ve pişen kabak ile bu sosu karıştırın (ben olmadığı için koymadım ancak ince kıyılmış bir miktar dereotu da koyabilirsiniz). Cevizle veya dereotuyla süsleyip servis yapabilirsiniz.

Yoğurtlu Havuca gelince... Hemen hemen aynı malzemelerle yapıyoruz:
1-2 adet havuç
Birkaç kaşık yoğurt
1 diş sarımsak
1 kaşık zeytinyağı

Aslında havucu da rendeleyerek hafifçe tavada soteleyip yoğurt - mayonez ile karıştırarak meze hazırlayabilirsiniz ancak ben bu kez farklı bir tarif denedim. Havucu dilim dilim doğrayıp, zeytinyağında hafifçe kızarttım. Akabinde kaseye alarak üzerine sarımsak-zeytinyağı-yoğurt ile hazırladığım sosu döktüm. Hiç meşakkatli bir tarif değil, yardımcı yemek olarak mutlaka deneyin. Nane ile süsleyip servis yapabilirsiniz. Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder