8 Haziran 2015 Pazartesi

"Müteal" Resim Sergisi

Geçtiğimiz hafta Beyoğlu Belediyesi Sanat Galerisi'nde sergilenen "Müteal" isimli yağlı boya resim sergisini ziyaret ettim. Serginin adının neden bu şekilde seçildiği ilk bakışta insanı merak ettiriyor. Yaptığım küçük bir araştırmada Müteal'in Allah'ın sıfatlarından birisi olduğunu ve "pek yüce" "noksanlıklardan münezzeh" anlamına geldiğini tespit ettim (bu arada TDK'da bir açıklama göremedim, bu bilginin güvenilirliğini tartışabiliriz). Sergiye dönersek, iki bölümden oluştuğunu söyleyebiliriz: birisi figüratif çalışmaların bulunduğu diğeri de soyut eserlerin bulunduğu bölüm (bir tane de self-portre var). Ben resimden hoşlanan birisi olarak kendi adıma soyut eserleri anlamakta zorlandığımı ifade etmek isterim, ancak bu sergide ufkum açıldı :). Zira ressamın kendisi Çetin Acar da oradaydı (self-portreden tanıdım) ve bazı tablolarını kendisine sorabildim. Hepsini açıklamak istemese de, bazı eserleri için açıklamalar yaptı ve ben artık soyut çalışmalara daha farklı gözle bakmaya başladım. Aslında tarz olarak figüratif eserlerden hoşlanıyorum ancak soyut eserlerin hayal gününün sınırlarını zorlayan hikayeleri dikkatimi çekmiş durumda. Sergi tanıtımındaki açıklama zaten bu konunun bir özeti gibi: "Doğum bir sanat mıdır? / Öyleyse yaşamak da / Tutunabilmek en saklıya / Ve onu saklayabilmek / Renkleri boyamak, elinde, dilinde yürümek karelerin.". Sergi bu hafta sona ermiş ancak adıyla aratınca farklı sanat galerinde devam ettiğini görebilirsiniz, eğer ziyaret etmek isterseniz. aşağıda her iki tür eserlerinden de örnekler görebilirsiniz.  İyi eğlenceler!





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder