28 Şubat 2013 Perşembe

Renkli Boya Kalemleri

İlkokuldan beri renkli boya kalemleriyle çalışmamıştım. Yağlı boyaya geçmeden önce, hazırlık olsun diye, 12'li renkli kalem boya alarak bu haftaki çizimimizi renklendirdik ve daha koyu reklerle gölgele yaptık. Aslında 24'lü kalem boyam olsaydı harikalar yaratırdım ama maalesef 12'li sette az renk var :). Öncelikle, çizmek istediğimiz objeyi tespit edip, görmeyi istediğimiz açıyla bir yere yerleştirelim. İsterseniz bu konuda çizili bir resme bakarak ya da hayal gücünüzüğ kullanarak da çalışabilirsiniz. Tabi bunun için önce boya kalemlerimizi ve kağıdımızı hazır ediyoruz.

Daha sonra çizmeyi istediğimiz objeyi 2B resim kalemimizle hafifçe çiziyoruz. Sonrasında isterseniz objeye en yakın renklerle isterseniz kendi istediğiniz renklerle çizimimizi renklendirmeye başlıyoruz. Ben objeye en yakın renkleri tercih ederim açıkçası:

 
Boya kelmleriyle resim yaparken çocuk gibi seviniyorsanız, resim yapmayı seviyorsunuz demektir :). İlkokuldayken benim en sevdiğim dersti resim. Her neyse, resmimize dönersek, renkli kalemlerle boyama sırasında da renk karıştırma yapabiliriz. Yakından bakalım:
 
Mesela, resimdeki elmayı yaparken, asıl objenin açık renkli kısımlarını resimde sarıya boyadım ancak biraz geniş şekilde ve üzerini kırmızı boyayla boyadım. Böylede renk geçişleri var gibi oldu ve orijinal objeye daha çok benzedi resmimiz. Renklendirme işlemi sona erdiğinde, biraz daha koyu renkli boya kalemleriyle (ben renk azlığından dolayı kahverengi, koyu yeşil ve siyah renkleri kullandım) gölge olan yerleri koyulaştırıyoruz. 24'lü kaleminiz varsa bu iş basit, yoksa benim gibi siyah- kahverengiye mecbursunuz :) İlk renklendirme sona erdiğinde benimn resmim yandaki gibiydi. İbriğin renklerini orijinalinin parlaklığını alsın diye açık yeşil - sarı kombinasyonuyla boyadım. Üzerindeki desenleri ise belirginleşmesi için boyu yeşil - kahverengi renkle yaptım. Elmayı sarı - kırmızı, muzu sarı - kahverengi, portakalı ise sarı - turuncu - kırmızı ve kahverengi renklerini uygulayarak yaptım. Ben bu çalışmada objelere önem verdiğim için masa örtüsünün drapelerini yapmadım ve masa örtüsünü üstünkörü hafifçe renklendirdim. Biraz tembellik yaptım açıkçası, çünkü örtülerin drapelerini yapmak zordur :). objelerin dışında kalan boş yerleri çok hafifçe açık bir renkle boyadım belli belirsiz. Çizdiğim objelerin geri planda kalmasın diye :). Gölgelendirmeye geçtiğimizde, renkli objelerde gölgeli yerleri daha iyi tespit etmek için gözlerimizi hafifçe kısarak objeye bakmak baya etkili oluyor. Resmimin gölgelendirmesi esnasında kahverengi, siyah ve koyu yeşili kullandım. Siz objenize göre renkleri tercih edebilirsiniz. Resmimin son hali:
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder