29 Ocak 2014 Çarşamba

Renklerin Büyülü Dünyası

Dünyanın en klişe başlığını yazmış olabilirim ama bu bana hissettirdiklerini değiştirmez :). Hayatımda "çok doğru tercih yaptım, iyi ki yaptım" dediğim birkaç şey oldu ve bunlardan birisi resim kursuna katılmaktı. Bu kadar hızlı ilerleyebileceğimi düşünmemiştim ancak bu da benim yeteneğimden olsa gerek :). Bildiğiniz gibi, geçen yıl kara kalem ile başlayan kurs bu yıl eski katılımcılarla yağlı boya ile devam etti. Aslında sulu boya ile devam edecektik ama yoğun istek üzerine yağlı boyaya geçiş yaptık, riski seviyormuşuz meğer! Resim yapmak kadar bana kendimi iyi hissettiren başka bir aktivite yok henüz hayatımda. Her cumartesi sabahtan akşama kadar atölyeye kapanıp terebentin kokusu, dinlendirici bir müzik ve büyülü renkler eşiliğinde resim yapmak bana kendimi bile unutturuyor. Zamanın nasıl geçtiğini anlamıyorum ve yenilenmiş çıkıyorum oradan, tamamen yenilenmiş bir psikolojiyle. İlgisi olan herkese tavsiye ederim öncelikle!

İlk zamanlar palete boyaları tüplerden sıktığımda çok hoşuma gitmişti. Ama paletin zamanla kullanılıp renklerin birbirine girmesini daha çok sevdim. Sanki okunmuş ve üzerine notlar alınmış bir kitap gibi...



"Renk" cisimler tarafından yansıtılan ışığın gözde oluşturduğu duyum şeklinde tanımlanmış. Lakin kimse bu açıklamanın yeterli olup olmadığıyla ilgilenmemiş? Renkler bir duyumdan daha fazlası aslında, ruh halini yansıtan veya değiştiren bir etkiye sahip. En azından bir rengin benim enerjimi değiştirdiğini ben hissediyorum, belki de sanatçı ruhumun naifliğindendir :). Pinhan'ı okuyanlar bilirler: Renkler büyülü müdür? Evet, renkler aynı zamanda büyücüdür de!

Renk seçimlerimiz de kendimizi ele veriyor aslında. Bu çalışmamızda sevgili hocamız deney bile yapmış bizde. Kurstaki herkes ilk kez renkli bir resim yapacağı için masadaki objeler haricindeki renklerin seçimini bize bıraktı ve bu renk seçimlerimizin kişiliğimizi ne derece yansıttığını resimler sona erdiğinde fark ettik. Mesela ben neden fon rengini sarı seçtiğimi bilmiyorum ama sıcak bir renk olduğu ve heyecan hislerini arttırıcı etkisinden dolayı seçimimden memnunum (Sarı: En parlak ve dikkat çekici renktir. Neşe, zeka, incelik ve pratikliği ifade eder). Her neyse, ilk tabloma bakın:





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder