20 Ocak 2014 Pazartesi

TebrİZtanbul

Tebriztanbul Foroğtaf sergisine geçtiğimiz haftalarda gitmiştim. Sergideki fotoğrafların sahibi Muhammed Abbaszadeh (kendisinin İranlı olduğunu tahmin ediyorum) aynı zamanda öğretim görevlisi (Tebriz Elmikarbordi Shirin Asal Üniversitesi). Sergi basit bir fotoğraf sergisinden fazlasıydı: İstanbul'un ve İran'ın önemli bir kenti olan Tebriz'in dikkat çeken yerlerinin fotoğraflarının kolajlanarak (ve bazıları önde ve bazıları arkada olmak suretiyle üç boyut gibi bir şey kazandırılarak) hazırlanmış eserlerden oluşuyordu. Fikri çok beğendim, eğer bir gün şöyle fotoğrafçıların sahip olduğu gibi bir fotoğraf makinesine sahip olursam, çektiğim fotoğrafların bu şekilde uyumlu bir bütün olarak kolajlanıp duvarımda yer almasını çok isterim. Aslında bu aranjman daha ziyade nü fotoğraflara yakışır gibi geldi bana (üç boyut gibi bir görünüm kazandırmasından bahisle, bir gün yaparım belki :) ). Ancak sevgili Muhammed Abbaszadeh içinde yaşadığı ülkenin konjonktürü gereği (benim fotoğrafını çekerek burada yayınlamadığım bazı fotoğraflarında) fotoğrafların belirli bölümlerine Humeyni (İran İslam devriminin siyasi, hukuki ve ruhani önderi) olduğunu tahmin ettiğim bir adamın resimlerini yerleştirmiş. Yine de, eserleri ilginç ve başarılı, başarılarının devamını farklı konularla diliyoruz!







 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder