23 Ocak 2014 Perşembe

Resim Kursu Yazısı Gecikirse

Merhabalar herkese! Bilindiği üzere benim geçen yıldan oturmuş bir düzenim vardı. Hafta sonları (cumartesi günleri) mümkün mertebe resim kursuna giderek kursta çizdiğim karakalem resimleri ve kurs çıkışında ziyaret ettiğim resim/fotoğraf/sanat sergilerinin fotoğraflarını kendi yorumlarımla beraber sizinle paylaşıyordum. Bu sene bu konuda biraz tembellik yaptığımın farkındayım. Ancak bunun bir sebebi resim kursunda yalnızca ilk hafta karakalem çalışma yapmamızdı (bildiğiniz üzere bir karakalem eseri bir günde bitirebiliyorum). Sonrasında tuval, terebentin, resim yağı, fırça setleri ve renkli boyalar alarak renklerin büyülü dünyasına geçiş yaptık (bundan daha sonra bahsedeceğim). İlk dersimizde yaptığım karakalem yan tarafta gördüğünüz çirkin kadın. Ancak biz sanatçılar olarak her asitmetrik veya çirkin bir şeyde güzellik gördüğümüz için bu resimleri zevkle yapıyoruz :). Bu kadın Albrecht Dürer'in annesi ve ilk çizimi kendisi tarafından yapılmış. Albrecht gibi yakışıklı bir adamın bu kadından nasıl doğmuş olabileceği sorusu akıllara gelebilir, bu konuyu çok düşünmüyoruz. Albrecht Dürer'in evine (müzeye dönüştürülmüş) Nürnberg'de iken gitmiştim ve çok beğendiğimi anımsıyorum. Nürnberg'de iken pek çok müze, kilise ve festival gezmiştim ancak o zamanlar blog tutmadığım için her şey zihnimde anı olarak kaldı. Her neyse, resim bu aşamaya nasıl gelmiş inceleyelim:




 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder